GI Grupa

Hr | En

Osnovna škola Stupnik

  • 2-SA_SKOLA_STUPNIK_03.jpg
  • 3-SA_SKOLA_STUPNIK_02.jpg
  • 4-SA_SKOLA_STUPNIK_01.jpg
  • 5-SA_SKOLA_STUPNIK_05.jpg
  • Idejna rješenja
  • Usluge: Idejni projekt
  • Veličina projekta: 3.800 m2
  • Vrijednost projekta: n/a
  • Trajanje projekta: 2007
  • Investitor: Općina Gornji Stupnik
U neredu poluurbaniziranog predgrađa odabrana je škola kao naprava koja redom transformira /derivira/ «paviljonsku» parcelaciju oranica u prostornu činjenicu paviljonske škole.

Parcela osnovne škole «Stupnik» nalazi se u Gornjem Stupniku uz prometnu ulicu svetog Benedikta s jugozapadne strane parcele škole. Škola se nalazi u ruralnom okolišu unutar šireg poluindustrijskog radnog predgrađa Zagreba te je jedini socijalni reper svog užeg okoliša.
- Jedina «građa» su postojeća stabla i katastarska slika /crtovlje oranica/ snažno prisutna na tlu kroz različitu obradu pojedinih parcela.
- U neredu poluurbaniziranog predgrađa odabrana je škola kao naprava koja redom transformira /derivira/ «paviljonsku» parcelaciju oranica u prostornu činjenicu paviljonske škole.
- Zaštita sklopa škole od vanjskih utjecaja /cesta svetog Benedikta s jugozapadne strane parcele/ riješena je konceptom škole s nenastavnim sklopovima i dvoranom smještenima prema cesti.
- Nastavni sklop škole orijentiran je ka pejsažu unutar derivirane «paviljonske» parcelacije oranica.
- Centralni prostor škole /PVN/ projektiran s krovnim naborom potencira socijalno značenje.
- PVN je projektiran kao oblik između «ulice» i «trga» s niz manjih tijela koja se priključuju na osnovno tijelo /blagovaonica, cjelodnevni boravci, biblioteka, dvorana, hodnici/.
- Konstrukcija paviljonskih traktova škole zamišljena je u sustavu uzdužnih i poprečnih nosivih zidova i stropnih ploča od armiranog betona izvedenog u vidljivoj drvenoj daščanoj oplati ili kao sustav industrijski čavlanih drvenih punih zidova i stropnih ploča .
- Vanjski zidovi svih učionica koje su orijentirane na istok-jugoistok su u cijelosti ostakljeni u drvenim okvirima uz djelomičnu izvedbu kopilita uz poprečne zidove.
- Svo postojeće kvalitetno zelenilo je zadržano.
-Vanjski prostori riješeni su kao logično produženje PVN-a s amfiteatralnim dijelom i džepom za razrednu nastavu. Oko zadržane telefonske centrale prigrađene na postojeću školu postavljena je kružna ograda od žičanog kopilita u visini prigradnje.